We're all stories in the end...

... just make it a good one!

REKLAM - FILOSOFI

Inatt låg jag och halvtittade på CSI Miami (som inte ens är hälften av CSI Las Vegas...) och i alla reklampauser började jag fundera på om jag är dum eller väldigt smart. Antingen eller. För reklamerna som går nu är helkonstiga. Därför bestämde jag mig för att fundera och analysera lite reklam. Enjoy.


Centerreklam

"Varför gråter du lille Tim?"
"Jag önskar att Center fanns med mörk choklad..."

1. Vilket barn gillar mörk och bitter choklad?
2. Vilket barn bryr sig om hur godis smakar?
3. Vilket barn gråter över något sådant? Jag grät över att jag inte fick någon Baby Born från Zapf när jag var liten men aaaaaalrighty then...

Toyotareklamen som handlar om Roger.
Seriöst.
Jag förstår inte den här reklamen. Alls.

SF's reklam "Karneval är bäst i Rio - film är bäst på bio"
Återigen, soy mucho confused! Jag skulle mycket hellre ha tio lättklädda damer dansandes i mitt vardagsrum än på en dammig gata i Rio. Hepp!

Och vad är en "intimservett"?! Den följer med någon ny superbinda som de gör reklam för. Hepp hepp. Hur intim är servetten och vart ska man använda den? På samma ställe som man sätter bindan? Huhu. Eller ska man torka sig med den emellan? Jag antar att man ska tvätta händerna med den (hoppas) men varför kallar man den då för intimservett? Jag väljer att inte spekulera vidare.

Som nördig naturvetare vill jag också spy lite galla över Fructis nya schampoo. "Fruktos+glukos" yeaaah... Vanligt socker? Annars? Eh.

För övrigt vill jag utmana samtliga att räkna hur många gånger ordet "fullkorn" nämns i Nestlés Cheerios reklam. Sjukt.

När det blev reklam en gång till dök "All-In" reklamen upp och jag insåg att så fort jag ser den där gröna skärmen känner jag ett ofrånkomligt behov av att gäspa.
Det är skrämmande hur lättpåverkad man är av reklam.


Idag har jag suttit i mitt kök med Moa och Ellinor i mer än fyra timmar och snackat skit. (Lejponet övergav sällskapet efter en kort stund för äventyr på annan ort...)
I alla fall, det var riktigt mys! Vi drack kaffe, knaprade pepparkakor, tittade på alla frackbilder, snackade ännu mera skit och skrattade.

Snart kommer världens bästa Bus hit och sen ska vi till Palace, hoho. Men jag känner att eh... Jag är nog rätt så passiv ikväll när det gäller drickat, vill aldrig må som jag gjorde i torsdags igen.

Fullkorn fullkorn fullkorn - HYSTERI!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Johanna
skriven :

vill du seriöst ha ett svar på vart intimservetternaska användas? Jag vet ;D väldigt bra påfund måste jag säga ;P

2 Anonym
skriven :

AAAAH! råkade nyss (nu) i all min dötid springa förbi det här inlägget o säga att den där reklamen då de säger fullkorn som om de hakat upp sig är SKITDÅLIG! Men den värsta reklamen just n är "merflaskan" hahahahohoho jag döööör varje gång den där idiottjejen gör grimaser som skulle kunna vara resultatet av tarmvred...

3 Bus
skriven :

o förresten ska detta komma från två tjejer som dricker fullkornsbrödsöl ^^